پرش لینک ها

در تولید محتوای چند رسانه ای چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

تا الآن در خصوص تولید محتوای چند رسانه ای چیست و رابطه آن با برندینگ و دیگر عوامل آن صحبت کرده‌ایم. این نوع تولید محتوا به دلیل تأثیر و مزایایی که دارد، بیشتر از بقیه مورد توجه قرار گرفته است. البته باید گفت ساختار آن تفاوتی نسبت به بقیه ندارد، بلکه ترکیبی از تمامی انواع برای انتقال بهتر و سریع مطالب به ویژه آموزشی است. به هر حال قبل از به کارگیری باید اول از همه آن را بشناسید و سپس رابطه اش را برای برندسازی بدانید. حالا در این مقاله قرار است که در خصوص نکات تولید محتوای چند رسانه ای صحبت کنیم.

multimedia content

چرا باید نکات تولید این نوع محتوا را بدانیم؟

هرکاری اصولی دارد. شما نمی‌توانید بدون رعایت اصول آن و فقط بر اساس علایق خودتان پیش بروید. اگر فکر می‌کنید که اصول اولیه کاری شما را اذیت می‌کند، توصیه می‌کنم که وارد آن نشوید. هدف این قوانین بیشتر برای افزایش بازده و به دست آوردن خروجی باکیفیت است.

برای اینکه شما بتوانید بیشتر تأثیری را روی کاربر در اثر تولید محتوای چند رسانه ای داشته باشید، باید نکاتی را رعایت کنید. البته این نکات فقط فنی نیست، بلکه موارد غیر فنی را هم شامل می‌شود. در واقع، حساسیت روی این محتوا خیلی بیشتر است؛ زیرا چندین نوع را شامل می‌شود. از این رو برای اینکه شما بتوانید علاوه بر تولید باکیفیت، هرکدام را در جای مناسب قرار دهید تا برندسازی خود را بهبود بخشید، باید نکاتی را رعایت کنید.

نکات مهم در تولید محتوای چند رسانه ای

  1. چه نوع محتوایی تولید شود

نام دیگر این نوع محتوا مالتی مدیا است. همان سی دی‌های مالتی مدیای گذشته که شما از نمایشگاه‌ها یا فروشگاه‌ها برای آموزش نرم افزاری خاص استفاده می‌کردید. البته الآن هم این نرم‌افزارهای آموزشی وجود دارند. در این سی‌دی‌ها چندین نوع محتوای صوتی، تصویری، عکس، ویدئو و غیره در کنار هم قرار گرفته‌اند. سپس بر اساس نیاز آهنگ یا صدای شخصی برای توضیح روی آن قرار داده می‌شود؛ اما این فقط برای یک دسته از انواع مالتی مدیا استفاده می‌شود.

همه محتواهای چند رسانه ای برای آموزش استفاده نمی‌شود. بعضی از آن‌ها حالت تبلیغاتی دارند. در ساخت آن‌ها ممکن است که فقط از ویدئو استفاده شود. اینکه چه نوع محتوایی در نظر گرفته شود، به هدف پیام بستگی دارد. برای همین اول باید هدف و سپس نوع محتوای مورد نظر را باید تعیین کنید.

در حالت کلی، اینکه چه نوع محتوای چند رسانه ای در خروجی کار قرار بگیرد، بستگی به عواملی از جمله هدف، کاربران، مکان اشتراک گذاری، بودجه، نوع آن یعنی آموزشی یا تبلیغی و غیره باید توجه شود.

dieffrent kind of multimedia content

مقاله زیر را از دست ندهید

چه رابطه ای بین محتوای چند رسانه ای و برندینگ وجود دارد؟

  • آیا واقعاً به این نوع محتوا نیاز است؟

 وقتی اسم مالتی مدیا می‌آید، یعنی ترکیبی از همه انواع محتوا که در کنار هم قرار می‌گیرند. حتی آن‌هایی هم که سفارش تیزر تبلیغاتی می‌دهند، باز هم از ترکیب چندین نوع استفاده کرده‌اند؛ اما سؤال اصلی این است که آیا واقعاً شما به چنین نوع قالبی نیاز دارید؟ اصلاً می‌دانید که چرا باید پروژه تولید محتوای شرکت خود را به این سمت ببرید؟ اینکه صرفاً یک اسم است و بخواهید با آن خودی بین رقبا نشان دهید، دلیل قانع کننده‌ای اصلاً نخواهد بود. ساخت این نوع محتوا هزینه‌بر است.

برای اینکه حداقل بتوانید دلیل روشنی برای خودتان پیدا کنید، ابتدا تمام نیازهای محتوایی را روی کاغذ بنویسید. وقتی همه چیز را بنویسید به راحتی خواهید دید که آیا واقعاً ساخت چنین نوع محتوایی برای شما به صرفه خواهد بود یا خیر؟ فقط خواهشمند است که کامل و بدون هیچ ملاحظه‌ای همه چیز را یادداشت کنید. این کاری است که بیشتر شرکت‌های تولید کننده در همان جلسه اول سفارش انجام می‌دهند. بارها پیش آمده که واقعاً شرکتی اصلاً نیازی به محتوای چند رسانه ای نداشته و فقط به دلیل کلاس بالای آن اصرار بر تولید داشته است.

importance of content for multimedia
  • در کجا توزیع خواهد شد؟

اینکه از چه فرمت و قالبی در ساخت آن استفاده شود، به مکان توزیع آن بستگی دارد. اگر شما قصد تولید این نوع محتوا را برای شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام دارید، باید زمان، نوع فرمت و دیگر عوامل را در نظر بگیرید. اگر هدف تلویزیون است، باید ساختار دیگری را در نظر بگیرید. هر مکان انتشاری ساختار مخصوص خود را می‌طلبد. اینکه شما می‌توانید از بسترهای مختلفی برای توزیع محتوای چند رسانه ای استفاده کنید، یک مزیت بسیار مهم به حساب می‌آید. شاید برای همین است که خیلی از شرکت به دنبال استفاده از این قالب برای تولید محتوا هستند.

writing target
  • از به روزترین تکنولوژی استفاده کنید

شاید به خودتان بگویید که مهم خروجی کار است، حالا می‌توان از هر ابزاری استفاده کرد. اشتباه کار در همین نقطه است. در این حوزه فعالیت نکنید یا اگر قصد وارد شدن به آن را دارید، به دنبال استفاده از ابزارهای به روز باشید. البته منظور ما این نیست که وقتی نسخه جدید نرم افزاری آمد، دیگر همه باید از آن استفاده کنند یا آن را به اصطلاح دور بیندازید. بلکه منظور ما این است که به دنبال به روز کردن دانش خود باشید. هرچه تخصص و دانش در کنار استفاده به روز باشید، کیفیت کار شما هم افزایش پیدا کرد. به این صورت مشتریان زیادی هم می‌توانید بتوانید کنید.

technology
  • مرحله به مرحله تولید کنید

افراد تازه کار به این نکته خیلی توجه نمی‌کنند. در واقع آن‌ها به دنبال این هستند که سریع سفارش را آماده کرده و به مشتری تحویل دهند. این روش عیب اساسی دارد: وقتی ایرادی وجود داشته باشد، باید از اول تمامی پروژه را تکرار کنید. فرض کنید که ویدئوی تبلیغاتی با صدای یک بازیگر ضبط کرده‌اید. چند صحنه ویدئو را کارفرما نمی‌پسندد. به هیچ وجه هم نمی‌توان او را توجیه کرد که حالا این صحنه بماند. در اینجا شما نباید تقصیر را بر گردن کارفرما بیندازید. در واقع خود شما مقصر هستید. باید از اول و گام به گام با او پیش می‌رفتید. وقتی قسمتی را ضبط می‌کردید، به او نشان می‌دادید و پس از تأییدیه به سراغ قسمت دوم می‌رفتید. البته این مرحله به مرحله بودن باید برای همه چیز رعایت شود. شاید لازم باشد که در یک هفته ده بار با کارفرما جلسه بگذارید؛ اما خروجی در نهایت چیز باکیفیتی خواهد بود.

step by step for multimedia content

یک دیدگاه بگذارید

نام و نام خانوادگی*

وب‌سایت

دیدگاه