پرش لینک ها

با انواع تیزر تبلیغاتی رایج آشنا شوید

در نگاه اولیه و البته از دید کاربرعادی بین تیزرهای تبلیغاتی هیچ تفاوتی وجود ندارد. همه آن‌ها انیمیشن یا فیلم‌هایی هستند که به منظور تبلیغ محصول یا خدماتی نمایش داده می‌شوند؛ اما وقتی تخصصی نگاه کنیم، تفاوت­های بسیار زیادی را می­توان بین آن­ها پیدا کرد. این تفاوت در انواع تیزر تبلیغاتی در چگونگی ساخت، تکنیک‌های مورد استفاده، زمان، مکان ساخت، دانش مورد نیاز و غیره است. البته شاید شباهت‌هایی نیز داشته باشند؛ اما در کل هرکدام برای هدف معینی ساخته می‌شوند.

قبل از اینکه با انواع تیزر تبلیغاتی آشنا شویم، اول باید به این سؤال پاسخ بدهیم که چرا باید انواع مختلف تیزرها را بشناسیم. چه سودی برای ما دارد؟

چرا باید با انواع تیزر تبلیغاتی آشنا شویم؟

الآن اگر شما نگاهی به برنامه‌های تبلیغاتی تلویزیون یا شبکه‌های اجتماعی بیندازید، انواع تیزر تبلیغاتی را مشاهده کنید که بسته به هدف مشخصی پخش می‌شوند. حالا در این بین، یکی از تیزرها خیلی خوب و قوی ساخته شده و توانسته نظر مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند.

دقیقاً مشکل از همین‌جا آغاز می‌شود. بعد از نمایش این تیزر، خیلی از صاحبان برندها و فروشگاه‌های اینترنتی با شرکت‌های فعال درزمینهٔ تولید محتوای چند رسانه ای تماس می‌گیرند و تقاضای تیزری شبیه همان مورد می­کنند.

متأسفانه این افراد از آنجا که نه با تیزر تبلیغاتی آشنا هستند و نه اطلاعاتی در خصوص انواع و مسائل مختلف با آن را دارند، روی ساخت چنین نمونه شبیه به آن اصرار می‌ورزند.

اول از همه باید بگوییم که ساخت تیزری شبیه به یک نمونه دیگر دو مشکل برای شما به وجود می‌آورد:

  • اول از همه اینکه نمونه تولیدی شما کپی دیگری است. این مسئله نه تنها می‌تواند باعث خدشه‌دار شدن هویت و اعتبار شما در دنیای تبلیغات شود؛ بلکه حتی شرکت اولیه در صورت ثبت تیزر، از شما به دلیل کپی برداری شکایت هم خواهد کرد.
  • دوم اینکه، شاید تیزر نمایش داده شده با هدف شما تناسبی نداشته باشد. در این صورت المان‌ها، موقعیت و مواردی به کار رفته با نوع کسب‌وکار شما هیچ ارتباطی نخواهد داشت. صرفاً به جای تبلیغ و جلب توجه برای فروش و برندینگ، چیزی نمایش داده‌اید.

تیزرهای تبلیغاتی انواع مختلفی دارد. هرکدام هم دارای هدف مخصوص به خود است. تیزر انیمیشنی یک هدف دارد و تیزر رئال هدف مجزای دیگر. حتی دو تیزر انیمیشنی هم هدف ساخت متفاوت دارند. پیشنهاد می‌کنیم که حتماً مقاله مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی را در سایت ما مطالعه کنید. در آنجا متوجه خواهید شد که هدف اولین مسئله برای ساخت این نوع نمایش دهنده آگهی است.

انتخاب نوع تیزر مناسب به شناخت برند شما کمک زیادی خواهد کرد. هرچه تیزر متناسب‌تر باشد، بیشتر در ذهن می‌ماند. پس به جای تقلید کورکورانه از دیگران، به دنبال انتخاب یکی از بهترین انواع تیزر تبلیغاتی برای تبلیغ کسب‌وکار خود باشید.

معرفی انواع تیزر تبلیغاتی

حالا به سراغ معرفی انواع تیزر تبلیغاتی می‌رویم. ممکن است که برخی دسته‌های دیگری را هم تعریف کنند؛ اما در حالت کلی، همه موارد در دسته‌های زیر قرار می‌گیرد. البته این نکته را هم اضافه کنیم که برای هر نوع، زیرمجموعه‌های مختلفی داریم. این زیرمجموعه‌ها تخصصی بوده و در جلسه بین شما و شرکت تبلیغاتی تعیین می‌شود.

  • تیزر تبلیغاتی انیمیشن

علم کامپیوتر و استفاده از دانش‌های نرم افزاری در ساخت تیزر بسیار کمک کننده بوده است. تیزرهای انیمیشنی در اوایل با هدف جلب توجه کودکان و نوجوان وارد بازار شد؛ اما با افزایش تکنولوژی، این روزها گروه بزرگسالان را هم مورد توجه قرار می‌دهد. نمونه‌های بارز این نوع تیزرها، همان تبلیغات پوشک است. به ظاهر برای کودکان است؛ اما مخاطبان آن بزرگسالان هستند.

نمونه تیزر انیمیشن
  • تیزر تبلیغاتی رئال

همان چیزی است که شما مشاهده می‌کنید یعنی واقعیت. در تمامی تصاویر و اپیزودهای مختلف از افراد مختلف بدون هیچ تغییری استفاده می‌شود. البته ممکن است که در پشت زمینه تغییرات گرافیکی و تدوین صورت گرفته باشد؛ اما بازیگران آن، افرادی هستند مثل من و شما. از این نوع تیزرهای تبلیغاتی خیلی زیاد است. در واقع، این روزها بیشتر تیزرها به چنین سمتی می‌روند. مزیت آن برقراری سریع ارتباط با کاربر و نداشتن محدودیت سنی است. همچنین همه موضوع را می‌تواند شامل شود.

تیزر ئال
  • تیزر تبلیغاتی رئال انیمیشن

این تیزر ترکیبی از دو نمونه بالا است. حالا به دو صورت انجام می‌شود: در پشت صحنه از موقعیت‌های واقعی استفاده می‌شود و بازیگران آن کاراکترهای انیمیشنی هستند یا بالعکس. هرچه هست، هر دو تکنولوژی در ساخت این انیمیشن‌ها استفاده می‌شود. با ساخت این نوع انیمیشن می‌توان گروه سنی نوجوان و جوان را خیلی خوب مورد هدف قرارداد.

ترکیب تصاویر رئال با انیمیشن
  • تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

یکی از رایج‌ترین انواع تیزر تبلیغاتی است که این روز نرخ تولید آن رو به افزایش است. تصویرسازی دانشی است که در ساخت این نوع تیزر به کار گرفته می‌شود. در واقع، بعد از سناریونویسی و استوری برد تمامی اطلاعات لازم در اختیار تصویرساز قرار می‌گیرد و او کاراکترهای موجود را به صورت تصویر متحرک درمی‌آورد. موشن گرافیکی دو بعدی و سه بعدی و وایت بردی سه نوع رایج این نوع تیزر هستند. از موشن گرافیک بیشتر در اینترنت و شبکه‌ای اجتماعی استفاده می‌شود.

نمونه موشن گرافیک
  • تیزر تبلیغاتی استاپ موشن

استاپ موشن از نظر طراحی و ساخت، قیمت خیلی بیشتری نسبت به بقیه دارد. چیزی شبیه به موشن گرافیک است؛ اما حرفه‌ای‌تر. این تکنیک بیشتر در فیلم سازی و برای تلویزیون مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع در این روش ابتدا یک المان ثابت را می‌کشند و سپس با حرکت جزئی و کشیدن و ترکیب آن‌ها، فیلم برداری می‌کنند. همان چیزی است که شما در دفتر نقاشی انجام می‌دادید. در ده برگ یک فرد می‌کشید که در هرکدام کمی جابجا می‌شود و سپس با ورق زدن، به نوعی فرد در حال حرکت است.

استاپ موشن همراه با پشت صحنه فریم به فریم

کدام نوع تیزر را سفارش بدهیم؟

خب انتخاب همیشه در این خصوص سخت است. برای انتخاب تیزر باید به چند نکته زیر دقت کنید:

  • هدف شما برای سفارش تیزر تبلیغاتی چیست؟
  • چقدر بودجه دارید؟ (توصیه می‌کنیم که با مقاله چگونگی تعیین قیمت تیزر تبلیغاتی را در سایت مطالعه کنید.)
  • مخاطبان شما چه کسانی هستند و از چه رسانه ای بیشتر استفاده می‌کنند؟
  • شما قصد نمایش چه چیزی را دارید؟
  • رقیبان شما بیشتر از چه تیزری استفاده کرده‌اند؟

کارشناسی که در حوزه تولید انواع تیزر تبلیغاتی فعالیت می‌کند، اول از همه سؤالاتی شبیه به موارد بالا را از شما می‌پرسد. شاید اصلاً شما تیزر نیاز نداشته باشید یا شاید نوع اشتباهی را انتخاب کرده باشید. کارشناس در اینجا به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین انتخاب را کنید.حتماً تعیین انتخاب نوع مناسب به مشاوره تخصصی نیاز دارد. در راما استدیو مشاوران ما منتظر شما هستند تا به سؤالاتتان در خصوص انواع تیزر تبلیغاتی پاسخ دهند. فقط یک تماس فاصله دارید.

یک دیدگاه بگذارید

نام و نام خانوادگی*

وب‌سایت

دیدگاه