اگر درزمینهٔ تولید ویدئو و تیزر تبلیغاتی فعالیت میکنید، به احتمال زیاد جملات زیر را از زبان مشتریان خود شنیدهاید. این جملات را در مقاله شرکت های نیازمند به تیزر تبلیغاتی بخوانید:
- ما نیازی به تیزر نداریم.
- هزینه تیزر بالا است. به نظر ما بهتر است که روی موارد دیگر سرمایه گذاری کنیم.
- الآن کسی هم به تیزرها توجه میکند؟
- تبلیغات ما آنچنان گسترده نیست که برای معرفی به تیزر نیاز داشته باشیم.

اینکه چنین جملاتی هنوز این روزها از زبان مدیرعامل یا حتی مدیران تبلیغاتی بیان میشود، دو دلیل بیشتر نخواهد داشت:
آنها نمیدانند که تیزر و هدف آن چیست یا اینکه فکر میکنند که شرکت به دنبال دریافت پول بیشتر است.
متأسفانه این دید اشتباهی است که به هرحال وجود دارد. یکی از دلایل آن هم شاید نبود دانش کافی در خصوص تیزرها و شرکتهایی است که برای سود بیشتر دست به هر کاری زدهاند. کارهایی که در نهایت باعث تخریب این صنعت شده است. وقتی پای درد و دل بعضی از این شرکتها مینشینیم، آنها ادعا میکنند که در گذشته با شرکتی برای ساخت تیزر همکاری میکردند. متأسفانه شرکت به تعهدات خود عمل نکرده و برخلاف ادعای مهارت خود، اقدام به تولید تیزری باکیفیت بسیار پایین و قیمت بالایی کرده است. این عامل باعث تخریب این بازار و حس بدبینی به شرکتهای حرفهای هم شده است.

البته اگر شما (مدیر شرکت تبلیغاتی) بازاریابی داشته باشید و بتوانید به خوبی مشتری خود را مزیتهای این روش آشنا کنید، سختترین شرکتها و مشتریان هم راضی به سفارش خواهند شد.
یکی از گامهای اولیه که شما باید انجام دهید، شناخت شرکتهایی است که به انواع تیزر تبلیغاتی نیاز دارند. این شناخت چندین مزیت برای شما خواهد داشت:
- اول از همه اینکه شما حوزه مشتریان و نیاز آنها را به خوبی خواهید شناخت؛
- به مشتریان خود بیان میکنید که رقیبان شما در حال استفاده از این نوع محتوای چند رسانه ای هستند؛
- بازار هدف خود را بهتر میتوانید تحلیل کنید؛
- استراتژی بازاریابی مناسبتری میتوانید تدوین کنید؛
- باعث صرفهجویی مالی و زمانی میشود.
پیشنهاد میکنیم مقاله “با انواع تیزر تبلیغاتی رایج آشنا شوید” را مطالعه کنید.
شناخت این شرکتها به شما کمک میکند تا اول از همه بدانید که به سراغ چه مواردی باید بروید، چالشهای آن را بشناسید و به در حالت کلی بدانید که طرف حساب شما چیست. ما در ادامه دسته شرکتهای نیازمند به تیزر تبلیغاتی را معرفی کردهایم. شرکتهایی که شما هم بازار خوبی برای شما هستند و هم اینکه با صاحبان کمتر به دردسر خواهید خورد.
البته اینکه چه استراتژی به کار ببریم، خود نیازمند مقالهای جداگانه است. در حال حاضر ما در این مقاله فقط نوع کسبوکارها را معرفی خواهیم کرد.

فهرست کلی شرکت های نیازمند به تیزر تبلیغاتی
- فروشگاه اینترنتی
در فروشگاههای اینترنتی اصولاً شرکتی پشت سر آنها قرار دارد. اینها اولین گروهی هستند که باید از تیزر استفاده کنند. در فروشگاه اینترنتی انواع محصولات مختلف عرضه میشود. این محصولات باید به درستی به کاربران معرفی شود. اینکه دقیقاً چیست، چه کاربردی دارند، مزیت آنها چیست و غیره. با متن و عکس شاید پاسخ بسیاری از این سؤالات را دارد؛ اما هیچکدام مانند تیزر نخواهند بود. در واقع هدف تیزر چیزی جز معرفی محصول نیست.
محتوای ویدئویی این روزها بیشتر از همه مورد بازدید و به اشتراکگذاری قرار میگیرد. تیزر هم بخشی از محتوای ویدئویی به حساب میآید. حالا جدا از این مسئله، با تیزر خیلی راحت میتوان کاربرد محصولات در یک مورد خاص، چگونگی استفاده از آن، مزیت و غیره را نشان میداد. شاید بتوان این را مهمترین مورد برای تبلیغ یک محصول در فروشگاه اینترنتی به حساب آورد.

- شرکت خدماتی
اینکه چه خدماتی عرضه میشود، تفاوتی ندارد. این خدمات میتواند از تمیز کردن خانه و خرید و غیره گرفته تا پیدا کردن کار و آموزشی و غیره باشد. تیزر تبلیغاتی را باید خوراک شرکتهای خدماتی به حساب آورد. کاربر باید توجیه شود که از خدمات شما استفاده کند. متن و عکس فقط او را با خدمات شما آشنا خواهد کرد؛ اما با تیزر میتوان او را با مزیت خدمات خود آشنا کرد.
بعضی از مهمترین شرکتهای خدماتی شامل:
- خدمات منزل و خرید؛
- آموزشی؛
- عرضه کننده درگاه اینترنتی؛
- تعمیراتی؛
- انتقال بار؛
- بیمه؛
- تاکسی اینترنتی؛
- کارواش؛
- پمپ بنزین؛
- تعویض رینگ؛
- آموزشگاههای درسی و زبان؛
- مراکز پیک؛
- آتلیهها؛
- مراکز تولید محتوا و ویدئو؛
- آرایشگاههای مردانه و زنانه؛
- آموزش خصوصی؛

- مراکز ترکیبی
بعضی شرکتها هستند نه میتوان فروشگاهی به حساب آورد و نه خدماتی؛ در واقع ترکیبی از هر دو هستند. بهترین مثال این مورد، آژانسهای هواپیمای هستند. آژانسها هم بلیت میفروشند و خدمات دارای خدمات مسافرتی هستند. این روزها هم بهقدری تعداد آژانسها زیاد شده است که مشتریان در انتخاب مورد مناسب سردرگم میشوند. بهترین حالت این است که مزیت خود را نشان دهید. بهترین حالت استفاده از تیزر تبلیغاتی است. این ها شرکت های نیازمند به تیزر تبلیغاتی هستند.
نمایندگیهای برند خاص در ایران هم میتوان یک مرکز ترکیبی به حساب آورد. شرکتی که هم محصولاتی را عرضه میکند و هم خدمات تعمیرات را در مرکز خود انجام میدهد.
این نکته مهم را در نظر داشته باشید ساخت تیزر فقط برای یک شرکت با سایت اینترنتی نیست. هدف تیزر معرفی برند شما است. حالا ممکن است که شما در برندتان کالایی را به فروش برسانید یا خدماتی را عرضه کنید. مهم این است که اول از همه تیزر شما به طور مناسب ساخته شود و دوم اینکه در کانالهای مرتبط عرضه شود.

با در نظر گرفتن این نکته که عدهای همچنان اطلاعات جامعی درباره اثرات تیزر تبلیغاتی برروی کسب و کارشان ندارند، سعی کنید در ابتدا در نقش یک مشاور ظاهر شوید و به آنها اطلاعات دهید. سپس زمانی که دید نسبتا خوبی از تهیه تیزر بدست آوردند، شروع به بازاریابی کنید.