پرش لینک ها

تولید محتوای چند رسانه ای برای سازمان‌ها

مدت مطالعه: 4 دقیقه

همه سازمان‌ها روزی به یک سالن برای برگزاری رویداد خود نیاز دارند. حالا این رویداد می‌تواند اجرای سخنرانی، سمینار، همایش، تقدیر و تشکر و غیره باشد. از آنجا که برگزاری این رویدادها با مجالس عادی متفاوت است، از این رو نسبت به برگزاری آن‌ها حساسیت ویژه‌تری وجود دارد. برای اینکه در بعضی از این مراسم، افراد بالارده کشور مانند رئیس جمهور، معاون و غیره دعوت هستند. البته همیشه این رویدادها جنبه خصوصی ندارد، بلکه بعضی از این مراسم جنبه تبلیغاتی هم دارد. برای همین تصویربرداری از این رویدادها و تهیه فیلم مستند برای هر سازمانی اهمیت ویژه‌ای دارد. این مقاله را بخوانید تا تکنیک های محتوای چند رسانه ای سازمان‌ها را متوجه شوید.

در واقع هر سازمانی مانند ارگان‌های دولتی، بانک‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای سطح شهر و غیره اهداف متفاوتی برای رویدادهای خود دنبال می‌کنند. ممکن است که جشن آخر سال، تقدیر و تشکر یا سخنرانی یکی از اعضا در مناسب خاصی دارد. به هرحال چنین مراسمی خاص بوده و مهمان‌های ویژه‌ای و کمتری دارد. از طرفی دیگر شاید جنبه تبلیغاتی هم داشته باشد؛ مانند بانک‌ها که قصد برگزاری مراسم قرعه‌کشی خود را دارند. چیزی که در اینجا بیشتر از اجاره سالن اهمیت دارد، تصویربرداری مناسب است. نوعی تصویربرداری که بتواند به خوبی ماهیت مراسم را نشان دهد.

محتوای چند رسانه ای سازمان‌ها

بهترین راه استفاده از تولید محتوای چند رسانه ای است. تولید محتوای چند رسانه ای، به کار بردن چندین نوع محتوا مانند عکس، متن، ویدیو، آهنگ و غیره که در کنار هم تعریف می‌شود. این نوع محتوا این روزها به دلیل تغییر توجه کاربران به سمت محتوای ویدیویی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. از طرفی دست سازمان‌ها و کسب‌وکار را بسیار باز کرده تا بتوانند نوع اتفاقات درون رویدادهای خود را بهتر معرفی کنند. البته لازم نیست که همه این انواع به کار گرفته شود. بسته به نوع رویداد گاهی لازم است تا روی یک نوع بیشتر توجه بشود.

 تولید محتوای چند رسانه ای شامل موشن گرافیک، تیزر تبلیغاتی، پوشش تصویری رویدادها، عکاسی، طراحی گرافیک، تولید محتوای متنی و غیره است.

مقاله زیر را بخوانید:

چرا تولید محتوای چند رسانه‌ای را باید جدی بگیریم؟

 دلایل استفاده این نوع محتوا برای سازمان‌ها

به هر حال هدفی که سازمان‌ها با کسب‌وکارها در تصویربرداری از رویدادها دنبال می‌کنند، متفاوت است؛ حتی اگر جنبه تبلیغاتی داشته باشد. از این رو محتوایی که در نهایت باید تولید شود، بیشتر باید نشان دهنده چگونگی برگزاری رویداد باشد. اینکه چه افرادی شرکت کردند و دقیقاً چه اقدامات و سخنرانی‌هایی انجام شده است.

هر سازمانی برای برگزاری مراسم خود به این نوع محتوا نیاز دارد، برای اینکه:

  • به راحتی می‌تواند تمامی رویدادها و اتفاقات را نشان دهد؛
  • برای آن‌هایی که قرعه‌کشی می‌کنند، می‌تواند تصویری بر اثبات وجود وعده باشد؛
  • مستندی از تمامی مراسم چه به صورت عکس و فیلم داشته باشد؛
  • از آن‌ها یک موضوع خبری از رویدادهای برگزار شده داشته باشد؛

نکته مهم‌تر اینکه اگر سازمانی مانند شهرداری قصد برگزاری رویدادی به صورت عموم را دارد، می‌تواند با تولید محتوای چند رسانه ای از نمونه‌های قبلی برای تبلیغات استفاده کند.

محتوای چند رسانه ای سازمان‌ها

انواع محتوای چند رسانه ای سازمان‌ها

 پوشش تصویری رویدادها

اصولاً سازمان‌ها برای این کار تیم تخصصی ندارند. البته واحد تبلیغات یا غیره وجود دارد که تمامی هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهد؛ اما اینکه گروه تخصصی فعال ندارند. برای همین نیاز است که با شرکت‌های متخصص درزمینه تولید محتوای چند رسانه ای همکاری کرد. این شرکت‌ها وظیفه فیلمبرداری و تولید انواع ویدئو و عکس از رویدادهای بر اساس هدفتان دارند.

تیزر تبلیغاتی

 تیزر تبلیغاتی فیلم خیلی کوتاهی است که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.  تیزرهای تبلیغاتی اصولاً از برش فیلمبرداری های گذشته تهیه می‌شود. هدف این است که مراسم به اطلاع عموم برسد تا شرکت کنند. حتی مجری برنامه می‌تواند در تیزر تبلیغاتی تهیه شده، برنامه مورد نظر را تبلیغ کند؛ برای مثال، بانک‌ها یا فروشگاه‌های زنجیره برای انجام مراسم قرعه‌کشی می‌توانند تیزرهای تبلیغاتی استفاده کنند. در این تیزر می‌توان از مدیران و فیلم‌های خرید خریداران استفاده کرد و مراسم قرعه‌کشی را به صورت زنده در تلویزیون یا سالن تبلیغ کرد.

مقاله زیر را نیز بخوانید:

عوامل مؤثر بر تعیین قیمت تیزر تبلیغاتی چیست؟

عکاسی

  عکاسی داریم تا عکاسی. عکاسی از مراسم و رویدادها سازمانی خیلی خاص است. از مراسم شروع، افراد شرکت کننده، اتفاقات مراسم و سخنرانان باید به صورتی باشد که همه موارد را شامل شود. هم اینکه باعث سوتفاهمی نشود. علاوه بر این کیفیت بالایی هم داشته باشد. این عکاسی به ویژه در مراسم جشنی و در مقطع قرعه‌کشی اهمیت زیادی دارد. به هرحال، این عکس‌ها هستند که می‌تواند اتفاقات مراسم را به خوبی نشان دهد.

موشن گرافیک

 چیزی شبیه تیزر است؛ اما می‌توان از آن برای موارد غیر تبلیغاتی نیز استفاده کرد. موشن گرافیک حالت انیمیشنی دارد. شما می‌تواند در موشن گرافیک چگونگی برنامه زمانی یک مجلس، هدف، ترتیب زمانی سخنران و اتفاقات و غیره به کار ببرید. نکته خیلی مهمی که اینکه موشن بیشتر از تیزر مورد توجه قرار می‌گیرد.  دید کاربران این است که موشن به منظور یاد دادن یا بیان اطلاعاتی است. برای همین شما باید تا می‌توانید از آن هم برای معرفی خدمات خود استفاده کنید.

تولید محتوای چند رسانه ای به سازمان‌ها کمک می‌کند تا خود را نشان دهند و از طرفی از آن برای تبلیغات و داشتن مستندی از اقدامات صورت گرفته در سال استفاده کنند. به هرحال، نوعی پرزنت سازمانی هم به حساب می‌آید.

محتوای چند رسانه ای سازمان‌ها

فقط چند نکته زیر را هم باید در نظر بگیرید:

  • تولید انواع محتوای چند رسانه ای کافی نیست؛ بلکه باید بتوانید آن را به درستی تبلیغ کنید. برای همین از قبل باید بستر تبلیغاتی مناسبی داشته باشید. اگر هم اطلاعاتی ندارند، از یک تیم متخصص دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید.
  • کیفیت را فدای کمیت نکنید. اینکه فکر کنید هر چه بیشتر تولید کنید بهتر است، تصور غلطی است که بعضی افراد تازه‌کار دارند. شما خیلی راحت با تولید فقط یک تیزر تبلیغاتی می‌توانید از آن حتی تا چند سال هم استفاده کنید.
  • برای این کار هرچه هزینه کنید، باز هم کم است. همه چیز به سمت دیجیتال و اینترنتی شدن پیش می‌برد. بهترین‌ محتوایی که می‌توان در اینترنت استفاده کرد، محتوای ویدیویی است. پس برای تولید محتوای ویدیویی سرمایه‌گذاری کنید.
مقالات زیر را مطالعه کنید:

در تولید محتوای چند رسانه ای چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

یک دیدگاه بگذارید

نام و نام خانوادگی*

وب‌سایت

دیدگاه