پرش لینک ها

تولید محتوای چند رسانه ای برای دندانپزشکی

این روزها رقابت بسیار شدیدی بین دندان‌پزشکان برای معرفی کار خود به وجود آمده است. ( محتوای چند رسانه ای برای دندانپزشکی ) در واقع کلینیک‌ها و دندان‌پزشکان از هر راهی برای تبلیغ خدمات خود استفاده می‌کنند. از نصب بنر در سر کوچه گرفته تا استفاده از ویدئوهای تبلیغی و اشتراک‌گذاری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی. بعضی هم که کمی سرمایه دارند، از اینفلوئنسرها استفاده می‌کنند. در این بین تعدادی هم اعتقاد به بالا بودن کیفیت دارند. از نظر آن‌ها هرچه کیفیت کار بهتر باشد، به خودی خود بیماران برای درمان خواهند آمد؛ اما تبلیغات یک مسئله مهم در آگاه‌سازی است. همه حوزه‌ها را هم شامل می‌شود. بهترین تبلیغات استفاده از تکنیک تولید محتوای چند رسانه ای برای دندانپزشکی است.

مسلماً شمای دندان‌پزشک به دنبال راهی برای معرفی خود به دیگران و برندسازی هستید. استفاده از تبلیغات سنتی خوب است؛ اما این روزها مردم به ویژه نسل جوان سرگرم استفاده از ابزارهای دیجیتالی هستند. پس باید جایی کیفیت کار خود را نشان دهید که بازار هدف شما در آنجا قرار دارند. تبلیغات دیجیتالی هم که خود چندین روش دارد؛ اما بهترین راه برای یک دندان‌پزشک که بتواند هم تبلیغ کند و هم کیفیت کار خود را نشان دهد، استفاده از محتوای مالتی مدیا است.

محتوای چند رسانه ای برای دندانپزشکی

چرا تولید محتوای چند رسانه ای در دندانپزشکی

شخصی دندانش درد می‌گیرد. او به کلینیکی می‌رود که نسبت به کیفیت کار او شناخت داشته باشد. این شناخت هم از طریق پرسیدن از دوستان یا فامیل خود به دست می‌آید؛ اما اگر جایی را نمی‌شناسد، نهایتاً باید به بروشورهای تبلیغاتی اعتماد کرده و به اولین مرکز دندانپزشکی برود. اصولاً هم بیشتر مردم جایی را انتخاب می‌کنند که شلوغ باشد. به هرحال در حوزه پزشکی هرجا شلوغ باشد، می‌تواند نشان دهنده بالا بودن کیفیت کار پزشک باشد.

یک چالش برای هر دو روش وجود دارد: بیمار هیچ شناختی نسبت به پزشک، فعالیت و خدمات او، کیفیت کار و نظرات دیگر بیماران ندارد. این مسئله‌ای است که کمی برای بیماران نگران کننده خواهد بود؛ اما دندان‌پزشکان می‌توانند با استفاده محتوای چند رسانه ای این نگرانی را به صفر برسانند.

مقاله زیر را نیز بخوانید:

چه رابطه ای بین محتوای چند رسانه ای و برندینگ وجود دارد؟

چه نوع محتوایی باید برای دندانپزشکی ساخته شود؟

دو هدف را می‌توان در تولید محتوای چند رسانه ای در حوزه‌های پزشکی دنبال کرد:

  • ایجاد بستری مناسب برای تبلیغ خدمات دندانپزشکی؛
  • معرفی بهتر خدمات به بیماران در مطب؛

حالا باید دقیقاً بررسی کنیم که چگونه از این نوع محتوا برای دو دیدگاه استفاده کنیم:

تولید محتوای چند رسانه ای شامل چندین نوع محتوا می‌شود. تصویر، متن، آهنگ و غیره که به صورت ترکیب یا جدا استفاده می‌شوند. هدف این محتواها تبلیغ است. البته محتوایی که برای تبلیغ نیاز به بستر دیجیتال هم دارد؛ یعنی شما باید در کنار خلق محتوای تبلیغاتی، از یک متخصص برای پخش آن هم کمک بگیرید.

محتوای چند رسانه ای برای دندانپزشکی

در خصوص تبلیغ کردن خدمات شما می‌توانید انواع محتوای زیر را استفاده کنید:

  • تهیه عکس یا ویدئو از نقاط مختلف مطب؛
  • تهیه عکس یا ویدئو از مراحل کار ترمیم دندان (این مسئله خیلی مهم است. بسیاری از بیماران علاقه دارند تا اقدامات انجام شده روی دندانشان ببینند. این خود می‌تواند هم کیفیت کار شما را نشان دهد و هم برای بیمارانتان یک محتوای جذاب تبلیغاتی باشد)؛
  • تهیه عکس از دندان‌های ترمیم شده بیماران قبلی؛
  • تهیه گزارش از فعالیت‌هایی که در سال گذشته انجام داده‌اید و دستگاه‌هایی که در مطب خود به روز کرده‌اید؛
  • تهیه ویدئوی آموزشی در خصوص توضیح انواع مشکلات دندان و روش‌های جلوگیری از آن؛
  • تهیه انواع موشن از مراحل کار در مطب یک دندان‌پزشک؛
  • مصاحبه مستقیم با خود دندان‌پزشک و معرفی خدمات توسط خود او.

این‌ها تازه اولین انواع محتواهایی هستند که شما می‌توانید برای تبلیغ برند خود به کار ببرید. هرچه کیفیت این نوع محتوا بهتر باشد، میزان وایرال شدن آن‌ها هم بیشتر خواهد بود.

مقاله زیر را مطالعه کنید:

در تولید محتوای چند رسانه ای چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

بحث بعدی معرفی خدمات در مطب است. بیمار شما در مطب منتظر رسیدن نوبت خود نشسته است. این بهترین زمان است که تا با تولید محتوای مناسب هم او را سرگرم کرده تا از انتظار خسته نشود و هم اینکه تبلیغ غیرمستقیم داشته باشید. این نوع محتوا را می‌توان از طریق یک صفحه تلویزیون نمایش داد. بهترین نوع محتوایی هم که می‌توانید به کار ببرید، موشن یا ویدئوی مستقیم از مراحل کار است.  در نوع موشن گرافیک می‌توانید مراحل کار یک دندان‌پزشک،  توصیه‌های نگهداری از دندان،  معرفی ابزارها و غیره را نمایش دهید. در ویدیو مستقیم هم به صورت مقطعی می‌توانید مراحل ترمیم یک دندان را روی یک بیمار به همراه توضیح نمایش دهید.  در نوع دیگر دندان‌پزشک می‌تواند به صورت رو در رو با بیماران صحبت کند. این بهترین روش برای معرفی خدمات است؛ یعنی خود دندان‌پزشک خدمات خود را با جزئیات بیان کند.

به هر حال همه انواع محتوایی که در بالا نوشتیم، قابل استفاده در هر دو هدف هستند. در بعد تبلیغاتی مهم استفاده از بستر مناسب برای پخش است. برای پخش می‌توان از یک متخصص دیجیتال مارکتینگ کمک گرفت.

محتوای چند رسانه ای برای دندانپزشکی

مزیت استفاده از محتوای چند رسانه ای برای دندانپزشکی چیست؟

در بالا گفتیم که چرا باید از تکنیک تولید محتوای چند رسانه ای برای دندانپزشکی استفاده کرد، حالا می‌خواهیم بگوییم که چه مزیت‌هایی برای دندان‌پزشکان خواهد داشت.

  • خدمات را بهتر و به صورت مستقیم می‌توان معرفی کرد؛
  • اعتماد بیمار را بیشتر خواهد کرد؛
  • در صورت کیفیت بالا و خلاقیت در نوع محتوا به راحتی وایرال شده و خود بستر تبلیغاتی مناسبی خواهد بود؛
  • بستر آموزشی برای دندان‌پزشک در خصوص توصیه‌های بعد از نگهداری خواهد بود.
محتوای چند رسانه ای برای دندانپزشکی

چه مراکزی نیاز دارند؟

هر مرکز دندانپزشکی این روزها به این خدمات نیاز دارد. کلینیک‌های دندانپزشکی باید تبلیغات کنند. با اینکه کیفیت نشان دهنده کار یک پزشک است؛ اما این روزها به حدی رقیب در این حوزه زیاد شده است که از تبلیغ نباید غافل شد. به ویژه کلینیک‌هایی که در ساختمان‌های اداری و در طبقه دهم هستند. بهترین نوع هم همان محتوای ویدئویی است که در بالا نوشتیم.

تولید این نوع محتوا فعالیت تخصصی است. فعالیتی که باید به دست یک تیم حرفه‌ای انجام شود. تیمی که بتوانید نیاز شما و بیمارانتان را به خوبی تحلیل کند و بر اساس آن بهترین موضوع و محتوا را بسازد. شما نیاز به این خدمات به دلایلی که در بالا نوشتیم، دارید. پس همین الآن برای سفارش یا حتی مشاوره می‌توانید با ما تماس بگیرید.

مقاله زیر را نیز حتما بخوانید:

چرا تولید محتوای چند رسانه‌ای را باید جدی بگیریم؟

یک دیدگاه بگذارید