پرش لینک ها

چرا برای هر کسب و کاری ویدئوهای تبلیغاتی لازم است؟

ویدئو مارکتینگ چیست و چه اهمیتی دارد؟

ممکن است شما هم از آن دسته افرادی باشید که به تازگی کسب و کاری برای خود راه انداخته اند یا استارتاپی دارند و نمی دانند که ساخت ویدئوی تبلیغاتی آن­ ، با هزینه­ای که ممکن است زیاد تمام شود منطقی است یا خیر. حتی ممکن است که کسب و کار شما نوپا نباشد اما اطمینان کافی ندارید که ویدئو بتواند بازگشت سرمایه لازم را به ارمغان بیاورد . در این مطلب نیاز کسب و کارها به ویدئو را توضیح خواهیم داد .

ویدئومارکتینگ چیست و چه انواعی دارد؟

ویدئو مارکتینگ یکی از شاخه­های بازاریابی است. شاخه­ای مهم و تاثیرگذار که با داشتن ویدئو و تبلیغات چندرسانه­ای مناسب در آن میتوانید بسیار موفق و قوی عمل کنید. ویدئوها در این دسته از نظر فرم ساخت و محتوا به چند دسته تقسیم می­شوند.

ویدئوهایی که کاملا با کار گرافیکی ساخته می­شوند و نیازی به فیلمبرداری ندارند را موشن گرافیک می­نامند. موشن گرافیک­ها بر اساس میزان کار گرافیکی می­توانند به دسته­های مختلفی تقسیم شوند، مانند: دوبعدی، سه بعدی، فلت، اسکیچ و…  ویدئوهایی که با فیلمبرداری و سپس تدوین و صداگذاری ساخته می­شوند در دسته تیزرها قرار می­گیرند. در این بین دسته­ای نیز قرار دارند که گرچه برا ساخت آن­ها از تصویربرداری استفاده می­شود اما با افزودن ویژوال­ها و جلوه­های ویژه گرافیکی باعث تاثیرگذاری و زیبایی بیشتر می­شود. به این دسته تیزرموشن می­گویند که در سال­های اخیر به شدت محبوبیت یافته­اند.

از نظر محتوایی نیز ویدئوها دو دسته اصلی تقسیم می­شوند. ویدئوهایی که به معرفی کسب و کار می­پردازند و در آن فرآیندهای تولید محصولی در کارخانه، یا توضیح فرآیند خدمات انجام می­شود. اگر می­خواهید ویدئوهایی در این زمیه بسازید نشان دادن فضای شاد کاری در بین اعضای شرکت یا کارخانه را فراموش نکنید. دسته دیگر معرفی محصول یا خدمات است. در ان سبک ویدئویی در جهت جذب مشتری به سمت خدمات یا محصول شما ساخته می­شود و فروش بیشتر هدف آن است.

چرا باید از ویدئومارکتینگ در کسب و کار خود استفاده کنیم؟

مهم­ترین دلیل برای استفاده از ویدئو ، پرستیژ شغلی شماست. شما نمی­توانید هیچ کسب و کار بزرگ و موفقی را پیدا کنیدکه بدون ویدئو و تبلیغات چندرسانه­ای کار خود را پیش ببرد. تبلیغات چندرسانه­ی اعتماد مشتریان به خدمات یا محصول شما را چندبرابر می­کند. وقتی شما محصول را صرفا برای مشتری توضیح دهید و یا متنی توضیحی برای آن­ها بفرستید چندان نمی­توانند به حرف شما اطمینان کنند. ولی هنگامی که ویدئوی آن محصول و یا حتی عکسی از محصول نشان دهید اعتماد آن­ها به محصول شما و حتی به سخن و متن­های شما بیشتر می­شود و راحت­تر از آن محصول یا خدمات استفاده می­کند.

از طرفی تماشا کردن برای مردم بسیار ساده­تر و کاربردی­تر است. تصور کنید محصولی برقی خریده­اید اما طرز کار آن را نمی­دانید. سازندگان دستگاه در جعبه برای شما کاتالوگی قرار داده­اند که نحوه استفاده از آن را توضیح می­دهد و در کنار آن فیلم طرز استفاده از آن را نیز برای شما می­گذارند. شما خودتان کدام روش را انتخاب می­کنید؟ متن کاتالوگ را می­خوانید یا به تماشای ویدئوی نحوه استفاده می­نشینید؟ قطعا گزینه تماشای طرفداران بیشتری دارد.

این روزها که دسترسی به اینترنت برای همه ساده و امکان­­پذیر شده است، شما به راحتی می­توانید با مشتریانی که در شهر و حتی کشوری غیر از محل کار شما هستند به راحتی ارتباط برقرار و کسب و کار و محصولات خود رابه آن­ها معرفی کنید. اگر شما ویدئو و عکس­های آماده از محصولات و خدمات خود داشته باشید به راحتی و به سرعت می­توانید برای آن­ها بفرستید یا بر روی سایت خود قرار دهید تا مشتریان اطلاع پیدا کنند. اما اگر مشتری ای که در شهر شما نیست بخواهد از خدمات و محصولات شما اطلاع پیدا کند مجبورید که صرفا پشت تلفن توضیح دهید در صورتی که رقبای شما از شهرهای مختلف در همان زمان برای مشتری شما ویدئو ارسال می­کنند و با اعتمادی که با نمایش محصول­شان جلب می کنند در جذب مشتری از شما جلو می­زنند.

آمارهایی از ویدئو مارکتینگ

در پایان و برای نشان دادن میزان تاثیر استفاده از تبلیغات ویدئویی چند آمار را ذکر می­کنیم:

شرکت­هایی که از تبلیغات ویدئویی استفاده می­کنند 27 درصد بیشتر از سایر شرکت­ها جذب مشتری دارند. به این معنا که به ازای هر 100 مشتری که شرکت­های رقیب شما که ویدئوی تبلیغاتی ندارند جذب می­کنند شما می­توانید 127 مشتری جذب کنید که این رقم هنگامی که مشتریان شما افزایش پیدا کند بسیار چشمگیرتر خواهد بود.

علاوه بر آن شرکت­هایی که ویدئومارکتینگ را جدی گرفته­اند نزدیک به 50 درصد درآمد سالیانه بیشتری داشته­اند. این درصد درآمد سالیانه بیشتر به طور کامل می­تواند هزینه ساخت تبلیغات را جبران کند.

اثرگذاری ایمیل­های تبلیغاتی دارای ویدئو نیز 5 برابر بیشتر از ایمیل­های بدون ویدئو است و این نشان­دهنده اعتماد بیشتر مردم به تماشای ویدئو نسبت به خواندن متنی تبلیغاتی است.

یک دیدگاه بگذارید

نام و نام خانوادگی*

وب‌سایت

دیدگاه