پرش لینک ها

معیارهای ویدئو مارکتینگ

ویدئو مارکتینگ در سال­های اخیر توجه صاحبان کسب­ و کار را به خود جلب کرده و روزبه‌روز در حال گسترش است.

پیش بینی‌ها نشان می‌دهند که در پایان سال 2020 بیش از 80 درصد ترافیک کل جهان، صرف تماشا ویدئو­های آنلاین می‌شود.

این آمارهای وسوسه‌انگیز، صاحبان کسب­وکار­ را مجاب کرده است تا وارد این عرصه شوند، اما چه معیارهایی برای سنجش ویدئو­های تولید شده وجود دارد؟

ما در این مقاله به شما نشان می‌دهیم که معیار­های مناسب برای ویدئو مارکتینگ چیست و چگونه می‌توان به این معیارها نزدیک شد.

 

نرخ = قیمت، بها (فرهنگ فارسی معین) = Rate

 

1_نرخ بازدید

نرخ بازدید از اولین و مهم‌ترین معیارها در ویدئو مارکتینگ است. نرخ بازدید به شما کمک می‌کند که تعداد بازدیدکندگان را رصد کنید. هنگامی که نرخ بازدید به درستی رصد شود، شما با ذائقه مخاطب آشنا می‌شوید و موضوعات ویدئو را به سمتی هدایت می‌کنید که به بیش‌ترین بازدید دست پیدا کنید.

راه‌های افزایش نرخ بازدید

– باید شروع ویدئو جذاب و گیرا باشد تا مثل یک قلاب، مخاطب را در دام خود بیندازد.

– برای پیش‌نمایش ویدئو از کاور (پوستر) استفاده کنید.

_ از سرویس‌های پرسرعت برای آپلود ویدئو و نمایش ویدئو استفاده کنید.

2-نرخ زمان بازدید

تعداد بازدید از یک ویدئو اهمیت زیادی دارد اما اگر زمان این بازدید­ها کوتاه باشد، ارزش نرخ بازدید کاهش می‌یابد.

یکی از معیار­های مهم در ویدئو مارکتینگ، همراهی بیننده تا انتهای ویدئو است. اگر ویدئو توانایی مهار بیننده تا پایان ویدئو را نداشته باشد، از مجموعه ویدئو مارکتینگ خارج است و به میلیون­ها کلیپ بی‌ارزش موجود در سراسر وب می‌پیوندد.

افزایش نرخ زمان بازدید

– مدت زمان ویدئو بسته به محتوا آن باید بین 3 الی 5 دقیقه باشد.

– نرخ زمان بازدید باید بیش از 70 درصد باشد. (بازدیدکنندگان بیش از 70 درصد ویدئو را مشاهده کنند)

– سناریو باید به صورتی طراحی شود که مخاطب تا پایان ویدئو رها نشود.

3- نرخ اشتراک گذاری

اشتراک یک ویدئو در وب و شبکه­های اجتماعی، موجب محبوبیت و اعتبار کسب­وکار می­شود. ویدئوها زمانی به اشتراک گذاشته می‌شوند که حاوی مفاهیم ارزشمندی باشند، پس میزان اشتراک­‌گذاری از معیار­های اصلی ویدئو مارکتینگ محسوب می­شود.

افزایش نرخ اشتراک گذاری

-نظارت و جهت‌دهی بر محتوای ویدئو­ها

-رصد شبکه­های اجتماعی برای کشف خلاء­های موجود و تولید بر اساس آن‌ها

-بارگذاری ویدئو­ها در شبکه‌های ویدئویی از جمله آپارات، یوتیوب، ویمو و…

4- نرخ کامنت

یکی از عوامل مهم در مارکتینگ، جمع آوری اطلاعات از مخاطبان است. جمع آوری اطلاعات هزینه و زمان زیادی را به همراه دارد، اما نتیجه‌ای که می‌دهد ارزش بسزایی دارد.

هنگامی که افراد زحمت نوشتن کامنت را به خود می­دهند (فارغ از مثبت یا منفی بودن کامنت) در واقع به شما اطلاعاتی را ارائه می‌دهند که شما برای جمع آوری آن باید زمان و هزینه­ی زیادی را پرداخت می‌کردید از این رو نرخ کامنت، از معیار­های اصلی ویدئو مارکتینگ است.

راه‌های افزایش نرخ کامنت

-پرسش از بازدیدکننده‌ها و درخواست برای پاسخ به سوال، در کامنت‌ها

-تولید محتوا چالشی، برای شرکت حداکثری بازدیدکننده‌ها در کامنت‌ها

-پاسخ به نظرات

 

5- نرخ لایک

لایک، ساده‌ترین معیار برای سنجش یک ویدئو است. هر چه تعداد لایک یک ویدئو بیشتر باشد، میزان محبوبیت آن نیز بالاست. اگر لایک خریداری شود یا از راه‌های دیگر نرخ لایک تغییر کند، این نرخ اعتبار خود را از دست ­می‌دهد و داده‌های مربوط به آن قابل استناد نیستند.

اگر ویدئوها لایک زیادی داشته باشند اما در نرخ اشتراک‌گذاری و نرخ کامنت ناموفق باشند، ویدئو تجربه‌ای لذت بخش برای بازدیدکننده به همراه داشته، اما ارزش این ویدئو برای مخاطب به مراتب کم است.

راه‌های افزایش نرخ لایک

-تولید ویدئو بر مبنا سلیقه‌ی عمومی مخاطبان

-تشویق بازدیدکنندگان به لایک کردن

-خریداری لایک

یک دیدگاه بگذارید

نام و نام خانوادگی*

وب‌سایت

دیدگاه